Portail  Universitaires  Jean d'Aspremont

27, rue Saint-Guillaume

Jean d'Aspremont

Professeur, Droit public.

Le droit international et européen face aux défis de l’État de droit

vendredi 14 décembre 2018

Séminaire organisé par Iulia Motoc, Juge à la Cour Européenne des Droits de l'Homme et Alina Miron, Professeure à l'Université d'Angers

La reconnaissance du statut d'Etat à des entités contestées : approches de droit international, régional et interne

jeudi 1 juin 2017

Organisé par le CESICE sous la direction scientifique du Professeur Thierry Garcia

Parutions

The History and Theory of International Law

Volume I

Edward Elgar, 2020

The essays populating these two volumes provide a comprehensive account of existing scholarly debates on the history and theory of international law.

Concepts for International Law

Contributions to Disciplinary Thought

Edward Elgar, 2019

This comprehensive and authoritative volume introduces a large number of concepts that have shaped, at various points in history, international legal practice and thought; intimates at how the many projects of international law have grappled with, and influenced, the world through certain concepts; and introduces new concepts into the discipline.

Jean d'Aspremont (dir.), The history and theory of international law, Edward Elgar Publishing, 2020, International law, 2 vol. , XXIII-900 et X-774 p.

Jean d'Aspremont et Sahib Singh (dir.), Concepts for international law : contributions to disciplinary thought, Edward Elgar Publishing, 2019, 945 p.

Jean d'Aspremont, The critical attitude and the history of international law, Brill, 2019, Brill research perspectives, 60 p.

Jean d'Aspremont, International law as a belief system, Cambridge University Press, 2018, Cambridge studies in international and comparative law, 154 p.

Jean d'Aspremont, Tarcisio Gazzini, André Nollkaemper et W. G. Werner (dir.), International law as a profession, Cambridge University Press, 2017, 447 p.

Jean d'Aspremont, Samantha Besson et Sévrine Knuchel (dir.), The Oxford handbook on the sources of international law, Oxford University Press, 2017, Oxford Handbooks, 1171 p.

Jean d'Aspremont, Epistemic forces in international law : foundational doctrines and techniques of international legal argumentation, Edward Elgar, 2015, Elgar international law, 263 p.

Jean d'Aspremont et Jörg Kammerhofer (dir.), International legal positivism in a post-modern world, Cambridge University Press, 2014, 540 p.

Jean d'Aspremont et Jérôme De Hemptinne, Droit international humanitaire : thèmes choisis, A. Pedone, 2012, EI, 508 p.

Jean d'Aspremont, Formalism and the sources of international law : a theory of the ascertainment of legal rules, Oxford University Press, 2011, Oxford monographs in international law, 322 p.

Jean d'Aspremont (dir.), Participants in the international legal system : multiple perspectives on non-state actors in international law, Routledge, 2011, Routledge research in international law, 448 p.

Jean d'Aspremont, L'État non démocratique en droit international : étude critique du droit international positif et de la pratique contemporaine, A. Pedone, 2008, Publication de la Revue générale de droit international public, 375 p.

Jean d'Aspremont, Les états non démocratiques et le droit international, [s.n.], 2005, 547 p.