Portail  Universitaires  Seuba Xavier

11 rue du Maréchal Juin
67046 Strasbourg Cedex

Xavier Seuba

Maître de conférences, Droit privé et sciences criminelles.

L'intelligence artificielle et la propriété intellectuelle

jeudi 16 mai 2019

Organisé par le CEIPI

Enforcing intellectual property in trade and investment agreements

mercredi 25 avril 2018

What Safeguards for its Social Function ?

Organisé par le Centre d'études internationales de la propriété intellectuelle| CEIPI et l’Université de Strasbourg sous la direction scientifique de Christophe GEIGER, Professor of law, Director General and Director of the Research department, CEIPI

Xavier Seuba, The global regime for the enforcement of intellectual property rights, Cambridge University Press, 2017, 470 p.

Xavier Seuba, Germán Velásquez et Carlos Correa, Intellectual property rights, research and development, human rights and access to medicines : an annotated and selected bibliography, South Centre, 2012, 133 p.

Xavier Seuba, Sergi Noguera et Enric Grau, Salud pública mundial y derecho internacional, Buenos Aires, 2010, 431 p.