En raison de la situation sanitaire actuelle, toutes les manifestations scientifiques sont susceptibles d’être annulées ou reportées. Pour en savoir plus, plus nous vous invitons à vous renseigner auprès des organisateurs.
Portail  Actualités de la recherche  Manifestations  Anti Discrimination Law in Civil Law Jurisdictions

Anti Discrimination Law in Civil Law Jurisdictions
jeudi13février2020

Conférence et cycle

Anti Discrimination Law in Civil Law Jurisdictions

Programme

9h30 : Intervention de Mathias Möschel, CEU & Barbara Havelkova, Oxford autour de leur ouvrage : « Anti Discrimination Law in Civil Law Jurisdictions » - Oxford University Press, 2019

"This collection of essays explores the evolution of anti-discrimination law in European civil law jurisdictions. Historically, scholarship in this area has focused on the common law, which has also taken the lead in developing the theory and practice of anti-discrimination law. This volume breaks new ground by offering a sustained, critical, legal and socio-legal, comparative look at how anti-discrimination is faring in European civil law environments. While it is true that anti-discrimination law is seen as a foreign transplant in some regions, it does not fare poorly across the board. As shown by the case studies herein, the success of anti-discrimination law is found to vary according to its national context, the actors involved, and the evolution of the particular concept or ground of discrimination in question."

13h00 : Fin

Université Paris Nanterre