En raison de la situation sanitaire actuelle, toutes les manifestations scientifiques sont susceptibles d’être annulées ou reportées. Pour en savoir plus, plus nous vous invitons à vous renseigner auprès des organisateurs.
Portail  Actualités de la recherche  Manifestations  Success factors of the Japanese Juvenile Justice system

Success factors of the Japanese Juvenile Justice system
mardi26février2019

Conférence et cycle

Success factors of the Japanese Juvenile Justice system

Présentation

This lecture will focus on the success factors of the Japanese juvenile justice system which has in recent years contributed, through various measures, to an important decrease in juvenile delinquency in Japan. In addition, Prof. HAMAI focuses on two significant characteristics of the Japanese juvenile delinquency to explain its low crime rate. The desistance of crime begins earlier than any other countries, and early onset of crime does not cause recidivism in Japan.

Programme

15h30-17h30 : Conférence par Koichi HAMAI, Professeur en criminologie, Ryukoku University, Japon

Conférence en langue anglaise, non traduite

Entrée libre dans la limite des places disponibles

Conférence organisée par le Consulat Général du Japon à Strasbourg.

Maison universitaire France-Japon
42a avenue de la Forêt Noire